محل تبلیغات شما

درگذشته از طراحی وب‌سایت‌ ها به‌عنوان یک بروشور برای یک مشاغل خاصی استفاده می‌شد اما امروزه کاربرد طراحی وب‌سایت‌ ها گسترده‌تر شده و زیرا وب‌سایت‌ها وظیفه‌دارند به‌گونه‌ای با کاربران تعامل برقرار کنند تا یک کاربر اینترنتی که به یک وب‌سایت مراجعه می‌کند را مجاب کنند که به یک مشتری برای آن کمپانی تبدیل شود. این کار بسیار مشکل است. با مشاهده بسیاری از این وب‌سایت‌ها متوجه می‌شویم که این وب‌سایت مفهومی که مدنظر داشته را نمی‌تواند به‌خوبی به بازدیدکننده القا کند و لذا نمی‌تواند کاربران را به خریدار تبدیل کند. این عدم موفقیت به دلیل عدم آگاهی و درک درست این مفهوم حاصل می‌شود که هر المان سایت شما از طراحی گرفته تا تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که شمارا دررسیدن به اهداف تجاری‌تان کمک کند اما متاسفانه برخی از وب‌سایت‌ها این اهداف را برآورده نمی‌کنند.
زمانی که کاربر به سایت شما مراجعه می‌کند، نیاز است طراحی سایت شما دارای اهداف واضحی باشد. برای مثال اگر می‌خواهید یک لیست از ایمیل‌های کاربران داشته باشید و یا می‌خواهید یک محصول را بفروشید و یا کاربران را مجاب کنید برای دریافت یک نمونه آزمایشی و یا یک نسخه رایگان از نمونه کارهای شما، در سایت شما ثبت‌نام کنند باید این هدف به‌صورت واضح در سایت شما مشخص باشد. شما نباید کاربران را به سایت خود بیاورید و منتظر باشید تا ادامه مسیر در جهت رسیدن به هدف خاص شما به‌صورت کاملا شانسی اتفاق بیفتد بلکه شما باید کاربران را به طریقی به انجام این کار وادار کنید.

یک نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری برای سایت خود تعیین کنید

یک تعریف درست از تبدیل بازدیدکننده به مشتری آن است که شخصی که به سایت شما سر می‌زند کاری که مدنظر شما است را انجام دهد مثل آنکه از شما خرید کند و یا در سایت شما ثبت‌نام کند. هرگاه که یک بازدیدکننده عمل مدنظر شمارا به‌طور تمام و کمال انجام دهد شما می‌توانید آن را تبدیل بازدیدکننده به مشتری در نظر بگیرید.
برای محاسبه نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری می‌توانید از برخی عملیات ریاضی ساده و سریع استفاده نمایید. تعداد بازدیدکنندگان از سایتتان را بر تعدادی که کاری را کرده‌اند که شما انتظار داشته‌اید (مثل فروش و یا هر عمل دیگری که مدنظر داشته‌اید) تقسیم نمایید تا نرخ تبدیل را به دست آورید. برای مثال اگر در یک ماه 10000 بازدیدکننده داشته‌اید و 200 نفر از آن‌ها کاری را کرده‌اند که شما انتظار داشتید، بنابراین می‌توان گفت که نرخ تبدیل سایت شما 2 درصد است.
اگر می‌خواهید بدانید که نرخ تبدیل طراحی سایت شما چقدر است، برای بررسی آن می‌توانید از Google Analytics استفاده کنید و یا برای آنکه با استفاده از معیارهای پیچیده‌تر و با دقت بیشتر نرخ تبدیل سایت خود را بررسی کنید می‌توانید از CRM و یا ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل استفاده کنید. اگر شما به بهبود کسب‌وکار خود فکر می‌کنید باید به شما بگویم که ایجاد تغییرات کوچکی در سایت شما که منجر به افزایش نرخ تبدیل شما شود می‌تواند تغییر بسزایی در کسب‌وکار شما داشته باشد. برخی افراد معتقدند که نرخ بازدید از یک طراحی سایت مهم‌ترین پارامتر است اما من به شما می‌گویم که بهتر است بجای افزایش نرخ بازدید سایت خود به فکر افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری خود باشید زیرا این کار بسیار مؤثرتر و کارآمدتر است.
برای کمک به افزایش نرخ تبدیل شما در زیر سه روش که اثبات‌شده است برای انجام این کار مفید هستند آورده شده است. پس با ما همراه شوید.

1- در وب‌سایت خود به زبان واضح و روشن با مشتری سخن بگوییم

هنگام نوشتن مطالب درون یک وب‌سایت معمولاً ما فرض می‌کنیم که بازدیدکنندگان از سایت ما کاملا به مفاهیم مربوط به حرفه ما آگاه هستند و با آن‌ها تخصصی صحبت می‌کنیم و به‌عبارت‌دیگر مطالبی که در سایت خود می‌نویسیم مملو از کلماتت و اصطلاحات تخصصی حرفه ما است. به‌جای استفاده کردن از زبان حرفه‌ای خودمان نیاز است تا با مشتری با زبان خودش صحبت کنیم و زبانی که بتواند با مشتری ارتباط برقرار کند و نیازهایش را برآورده کند پس‌نیاز است تا واضح صحبت کنیم.
اگر نمی‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید به وب‌سایت خود مراجعه کرده و یک‌بار مطالب را بخوانید، آیا درک این مطالب برای یک فرد معمولی ممکن است؟ اگر متوجه شدید که مطالب نوشته‌شده برای افراد غیر حرفه قابل‌فهم نیست نیاز است تا مطالب را بار دیگر بازنویسی کنید.

2- آنچه را که انتظار دارید بازدید کنند از سایت انجام دهد به‌وضوح بیان کنید

زمانی که انتظار دارید وب‌سایت شما یک خواسته مشخصی از شمارا فراورده کند یا به‌عبارت‌دیگر زمانی که انتظار دارید طراحی سایت شما بازدیدکنندگان را مجاب کند تا کار مشخصی را انجام دهند، برای مثال می‌خواهید بازدیدکنندگان خرید کنند و یا ثبت‌نام کنند و یا مثلا از شما درخواست کنند تا اطلاعات بیشتری در اختیار آن‌ها قرار دهید، اگر این خواسته شما کاملا واضح و مشخص نباشد چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که بازدیدکنندگان این کار را انجام دهند؟
به وب‌سایت خود نگاهی بیندازید و ببینید که انتظارات شما از بازدیدکننده به‌وضوح مشخص هستند؟ آیا شکل بیان این انتظارات به‌قدر کافی عامه‌پسند هست یا خیر؟ باید از زبان گیرا و دل‌چسب برای بازدیدکننده استفاده کنید، مثلا به‌جای آنکه از عبارات submit و یا bye now استفاده کنید می‌توانید از اصطلاحات sign me up و یا I’m in استفاده کنید که با مشتری ارتباط بهتری برقرار می‌کند. دقت کنید که بر روی دکمه‌هایی که باید روی آن‌ها کلیک شود از رنگ‌هایی استفاده کنید که کنتراست بالایی در صفحه ایجاد کند. برای به بیننده کاملا جذاب و چشم‌گیر باشد.

3- اعتماد بازدیدکننده را جلب کنید

برای آنکه یک بازدیدکننده را به یک مشتری تبدیل کنیم نیاز است تا بتوانیم اعتماد آن شخص را جلب کنیم برای این کار می‌توان از راه‌هایی برای اثبات آنکه شماقابل‌اعتماد هستید استفاده کنید. برای مثال استفاده از آرم مشتری مداری و یا نمایش تعداد مشتریان سایت و یا نمایش تعداد اعضای سایت و همچنین تعداد فا لورهای شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موجب شود که مشتری به شما اعتماد کند. استفاده صحیح و معقول این ابزارها می‌توانند به شما کمک کند که اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کنید و آن‌ها را مجاب کنید که در راهی که شما می‌خواهید گام بگذارند و شمارا به هدفتان نزدیک‌تر کنند.

بامطالعه متن بالا متوجه شدید که با ایجاد تغییراتی هرچند جزئی در سایتتان می‌توانید کسب‌وکار خود را به میزان زیادی بهبود دهید، با اندکی توجه به نیاز بازدیدکنندگان، صریح گویی و ایجاد حس اعتماد در مشتری می‌توانید به‌سادگی نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری سایت خود را بالابرده و تجربه خوبی از استفاده از وب‌سایت برای بهبود کسب‌وکار به دست آورید.

منبع:touchgroup

گوگل ادوردز چیست و چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

خطای 404 چیست ؟ رفع خطای 404 و تاثیر آن در سئو

Crawler چیست؟ Spider چیست؟ بررسی مفهوم عنکبوت در سئو به زبان ساده

سایت ,یک ,مشتری ,استفاده ,بازدیدکننده ,کند ,و یا ,نرخ تبدیل ,سایت شما ,به مشتری ,این کار

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باحال و ردیف راه و رسم کنکور